JE ADMINISTRATIE OP ORDE GEEFT RUST EN OVERZICHT

Administratie & Plannen

 

Je persoonlijke administratie hoort erbij maar staat bij de meeste mensen niet bovenaan het ToDo-lijstje. Er komt van alles je huis binnen zowel door de brievenbus als via je digitale mailbox. Wat is wel belangrijk en wat is niet belangrijk? Dat onderscheid is vaak niet in een oogopslag te maken en dat kan best overweldigend voelen. De neiging om de post dan maar ongeopend in een hoek van de kast te leggen zullen velen met jou herkennen. En al helemaal als er ingrijpende levenssituaties spelen, kan het overzicht kwijtraken in je administratie best heel dichtbij zijn.

Ik kan je helpen weer overzicht en structuur aan te brengen zodat je voortaan weer zonder zorgen je administratie kan bijhouden. Ik leer je onderscheid te maken in belangrijkheid van de stukken en leer je een makkelijk systeem aan om je administratie op orde te houden. Mijn hulp kan eenmalig zijn om je weer op weg te helpen, maar ik kan je ook op structurelere basis helpen het overzicht in je administratie te behouden.

Het op orde brengen én houden van je administratie kan je ook daadwerkelijk geld opleveren. Denk aan zaken als boetes door betalingsachterstand, abonnementen die doorlopen maar waar je geen gebruik meer van maakt, etc.

Voor de duidelijkheid: Ik bied je hulp in het op orde brengen van je administratie en je papieren zodat je weer overzicht hebt, maar ik ben géén schuldhulpverlener. Wel kan ik je helpen contact te leggen met dergelijke instanties indien dat noodzakelijk is.

Plannen (Time mangement)

De werkzaamheden waarvoor een Professional Organizer vaak wordt ingezet, zijn veelal gerelateerd aan verlies van overzicht bij opruimen en administreren. De oorzaak hiervan ligt meestal in het gebrek aan planning en niet goed kunnen inschatten van benodigde tijd. Agenda’s raken overvol en ToDo-lijstjes worden steeds langer. Alle taken hierop vragen tijd, aandacht en energie en langzaam raakt het overzicht zoek. Meestal zie je gaandeweg de werkafspraken bij de klant thuis dat deze meer inzicht krijgt in plannen en tijd wanneer het overzicht in een bepaalde taak of een bepaalde ruimte weer toeneemt.

Om het in je leven en je huishouden soepel te laten verlopen en om tijd over te houden voor ontspanning is enige mate van structuur in alle taken noodzakelijk. Denk bijvoorbeeld aan taken binnen het huishouden als het opruimen en schoonhouden van de keuken, de huiskamer, de badkamer etc.. Maar ook bijvoorbeeld het plannen van je agenda met familie, noodzakelijke dingen, verplichten zaken, sociale zaken, sport en ontspanning, etc.. Structuur geeft overzicht en voorkomt achterstand en het dubbel of niet uitvoeren van taken. De passende structuur bij een taak kan voor iedereen anders zijn.

Mocht jij tegen specifieke taken aanlopen waarvan je de structuur maar niet kan vinden ‘om de klus gedaan te krijgen’ dan help ik je daar graag bij. Ik geef je inzicht in de taken, welke werkzaamheden hierbij horen, hoeveel tijd en aandacht dit nodig heeft en hoe vaak uit te voeren om alles soepel en op rolletjes te laten lopen binnen de beschikbare tijd en energie die jij hebt.

De Huisvriendin kan jou ook helpen bij